Dear RkR

RkR Post: Dear Mother & Father

Kala ini tetiba terdetik di hati untuk menulis artikel ‘sentimental’ ini. Pada yg baca, diharap teruskan sampai habis; kerana kalau anda sudah mengenali RkR, tentu anda tahu pihak RkR tidak akan mudah macam tu saja untuk publish sesebuah post bagi tatapan umum – kecuali ia penting!

Jadi, sila pandang serius pemberitahuan ini, dan bacalah beserta penghayatan.

Sehingga ke hari ini, setelah bertahun-tahun berlalu, datang dan pergi….. RkR masih wujud, kekal bertahan di pasaran; Kukuh dan Stabil.

Kerana? kerana hanya dengan RkR, hati saya sebagai seorang anak, akhirnya tenteram, tenang – terus! Kekal, kukuh, dan stabil setiap hari; sebagaimana RkR itu sendiri.

Terangkan.✋ Father pernah kena stroke. Sudah buat pembedahan di IJN. Walaupun sukses, namun dalam hati hanya saya seorang sahaja tahu; bila2 masa saja penyakitnya akan jadi teruk semula, kerana kuman Resdung dihidapinya (semenjak kecil); akan serang dan rosakkan kesihatannya, sebagaimana yg telah ia lakukan terhadap jantung father kesayangan – sehingga perlunya sebuah pembedahan.

Alhamdulillah. Syukur banyak2 terhadap Allah ✅

Dengan menggunakan rawatan RkR yg mudah tapi cukup berkesan itu, kesihatan father nampak begitu cemerlang. Pada raut wajah serta fizikalnya ketara memperlihatkan seseorang yg sihat. Bukan buat2 sihat atau sihat sementara, tetapi Sihat yg membuatkan father tetap bersemangat mahu teruskan hidup.

Penyakit Gout di kakinya – tak ada! Dulu dah beli tongkat dan dah pakai pun… tapi sekarang tongkat entah ke mana, dan dia pula berjalan normal, seperti seseorang yg tidak ada dan tidak risau tentang Gout. Berkebun, driving jarak jauh (pergi balik!), temankan Mother serta apa saja aktiviti seharian yg hidupnya biasa lakukan, SEKARANG tetap mampu dilaksana buat, teruskan macam biasa!

Sebagai seorang anak, hal ini sahaja sudah membuatkan aku dikira sebagai seorang anak Berjaya. Biarpun benar aku malas, lokek, beralasan selalu, dan pelbagai lagi sikap anak negatif… tetapi tetap bertaraf anak ranking Berjaya dan YA: dalam hati pun benar2 RASA akan kejayaan itu! Seolah2 ke mana saja aku pergi, seperti di-redhai Tuhan.

Aku mengaku aku bukan baik sangat. Banyak detik kehidupan aku persiakan, bazir. Kalau nak dihitungkan perkiraannya; aku sampai dah mengaku pada Tuhan; memang aku ni tak berguna! Aku tengok begitu ramai orang lain melakukan perkara2 yg menjadikan hidup berguna. Tapi aku tak….. (itu le sebabnya.)

Namun; dengan melihatnya kesihatan father yg setiap hari kukuh, steady, berlanjutan pada Mother pula; yg kini turut sama nikmati rawatan RkR – membuatkan aku rasa; biarlah orang lain dengan hal2 berbakti menjadikan diri masing2 berguna… takpe… sebab bagi aku; ‘status anak berguna’ aku tetap mahal, dan tiada tertanding oleh mana2 ‘berguna’ milik orang lain. Ia kategori Uniq – status aku tu. Dan benar sah terasa dalam hati – ini sebuah tiket yg MAHAL untuk selamat di akhirat nanti. Baguslah kalau aku ada ‘tiket-tiket’ lain pula yg berguna untuk dijadikan tambahan… tapi tiket yg SATU ni tetap punyai kuasanya tersendiri bagi membuatkan aku TENANG. Tenang yg membuatkan tersenyum apabila membayangkan kematian.

✋ Saudara Saudari sekalian; ia suatu perasaan yg tiada tandingannya. Tidak boleh ditukar ganti. Nyatanya; ia sebuah Rahmat yg teramat besar, kurniaan Tuhan kepada aku yg serba daif ini…!

Suatu ketika dahulu aku menangis mengenangkan sendirian – sebab benar RASA; takkan ada yg mampu selamatkannya. Susah hati aku, hanya seorang anak bertanggungjawab sahaja TAHU bagaimana rasa… Tapi hal tu sudah diselamatkan RkR. Dan aku sekarang tenang dapat beri fokus (perhatian) sepenuhnya terhadap kerja2 / perkara2 lain pula. Tiada risau, tiada susah hati, tiada sedih!

Sekian, terima kasih Tuhan, terima kasih RkR. ✔
Author, RkR

RkR Post: Terkini untuk Para Pelanggan

Pemberitahuan: dengan disusuli mesej ini

  • pihak kami sedang melalui detik paling getir dlm sejarah urusniaga, di mana situasi kelam-kabut terjadi ini disebabkan pihak sana kata begini, pihak sini (online) cakap lain, pihak situ pula (pelanggan) sangka begitu – pendekata talian pengurusan mengetahui situasi berlaku dengan tepat, mengalami gangguan seketika (disrupted)
  • terjadi disebabkan; dlm masa yg sama juga ke arah detik Aktif semula menjadikan urusan sibuk iaitu rancak berbisnes dgn penyediaan servis menangani pelanggan secara immediately – tidak tertangguh mcm apa berlaku skg. Rumusan: tumpuan terhadap Plan A membuatkan Plan B agak kucar-kacir – di mana kalau tak uruskan Plan A bagi cepat siap, Plan B akan selama-lamanya / lebih lama kucar-kacirnya. Jadi; sesetengah hal terpaksa dikorbankan untuk kebaikkan jangka panjang dan ramai.
  • soalan2 dari pihak pelanggan tentu sekali sama saja; serupa sebagaimana lepas2 iaitu mahukan cepat, segera, desakan. Oleh itu, pihak yg tangani (upfront) pelanggan sudah tidak tahu bagaimana nak jawab, selain selesaikan saja dan hantar. Walaupun dlm keadaan bertalu-talu dimarah, pihak bertanggungjawab tetap bersabar dan sediakan product kualiti lebih dari standard – digantikan dengan standard special sepertimana yg diarahkan Pihak Pengurusan utk kes2 tertentu.

Kepastiannya: usaha penghantaran sedang dijalankan. Selagi tidak selesai, (secepat mungkin) – pihak saya tidak ada melakukan sebarang promosi atau kempen menarik pembeli baru. Bukan tidak mahu, tetapi keutamaan adalah memastikan tiada sebarang urusan tergendala terlebih dahulu.