Ke arah Kemaskini Idaman.

Sebagai manusia biasa, saya tidak dapat lari dari meminta bantuan orang – membuat tugasan. Tidak pernah diri mengatakan mampu ‘buat semua’ – tak perlukan sesiapa.

Namun, bantuan demi bantuan diberi; tidak kekal lama….

Sama ada salah sendiri ataupun pihak yg membantu, bukan lagi persoalan utama… Sebab: kedua2 belah telah sedaya upaya memberikan yg mampu (melakukan) dan; target seperti yg diharap-harapkan (segalanya lancar, smooth berjangka panjang) – tetap gagal dicapai.

Pemberhentian terpaksa dilaksanakan. Dan sekali lagi situasi kekurangan ahli membantu; melanda.

Apa yg penting: not to give-up!

Sebab ini bukan lagi berkenaan diri sendiri, pihak membantu, para ahli atau kalangan sedara-mara, keluarga…. Bahkan; melibatkan masyarakat. Customer. Harapan Ramai.

Jadi, berat bezanya di sini…

Kalau makan gaji, boleh juga berhenti…. kalau untuk diri sendiri semata, apa salahnya ambik cuti…(?) Kalau bisnes jenis nak kena push push push UP! – jenis yg kena kuatkan usaha nak bagi tambah progress / customer, masih ada alasan untuk relax sementara, tak payah nak berkelam-kabut.

Ini….. baru je rasa macam tak ada apa nak buat (tak ada pesanan), tiba2 dah dapat komplen ‘selonggok’:

‘Mana barang saya?!’ atau lebih kurang sama, begini: ‘Bila nak hantar??!’

Saya betul, sungguh – hargai anda berurusan / buat pesanan. Tapi saya benar2 harap anda sekalian dapat berikan sedikit kerjasama memahami situasi saya di sini. Segala kekurangan akan saya usahakan supaya target menyediakan servis yg lebih pantas, terbaik utk anda – tercapai jua hendaknya. Apa saja urusan – jangan sangka bukan2 dan jangan risau. Setiap pesanan sah: akan tetap dihantar dan terima.

Maaf di atas kekurangan melanda, dan Terima Kasih.

Pic. Long time supplier: ms fionne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...